Slagtøj

Esben Duus tlf: 23 74 87 03
Nadiya Kott tlf: 23 80 60 43
Vejledende startalder: 6 år

I slagtøjsundervisningen får eleverne redskaber og færdigheder, der ruster dem til at indgå i en musikalsk sammenhæng. De får også et bredt overordnet stilkendskab. Eleverne spiller trommerytmer til musik og percussionrytmer afspillet fra computer og cd. Det giver eleverne en forståelse af sammenspillet mellem instrumenterne i et orkester. Vi har også projektgrupper, hvor slagtøjselever spiller sammen.

På Musikskolen spiller eleverne både efter noder og gehør, og der er mulighed for at optage rytmer, fills osv. Dette sker enten på skolens udstyr eller elevernes egen mobiltelefon, så eleverne får deres lektie med hjem, og samtidig lærer de at omsætte noderne til musik.

Slagtøjselever, der gerne vil spille klassisk slagtøj og mallet (xylofon, vibrafon og marimba), bør helst starte fra 3. klasse. Fra start skal de være motiverede for at bruge 20-30 minutter hjemme hver dag til at øve specielt mallet.

Som slagtøjselev på Musikskolen er der mulighed for at spille i et marimbaorkester. På den måde bliver eleverne en del af et ensemble, hvor et godt kammeratskab er kodeordet.

Musikskolen anbefaler følgende fag som gratis supplement: