Til Foyérkoncerterne er der mulighed for at høre et udsnit af musikskolens øvede elever. De foregår i Kulturhus Trommen , og der er gratis adgang.

Sæsonens første foyerkoncert onsdag d. 28. 10. kl. 17:00 i Trommens foyer byder på klassisk musik og uddrag fra kendte musicals.
Frederic Chopin er næsten udelukkende kendt for sine værker for soloklaver, og det er heller ikke flere end 9 af hans kompositioner, der inddrager andre instrumenter, heriblandt sonaten for violoncello og klaver, hvoraf den smukke 3. sats, Largo, kan høres ved koncerten. På programmet står også musik af Claude Debussy og Mikhail Glinka. I begge disse komponisters oevre indtager klaveret ligeledes en fremtrædende plads. Mikhail Glinka var den første russiske komponist der opnåede stor anerkendelse i Rusland, og hans indflydelse på de senere klassiske russiske komponister er ubestridelig. Koncerten indledes med musical - highlights i en udgave for 4-hændigt klaver, efterfulgt af J. S. Bachs Sicilienne for tværfløjte solo.